9 frågor om Islam (7)
Publicerat: 2010-09-05, 14:55:54 | Islam | Direktlänk | Kommentarer: 4


Kommentarer
En kommentar från: nasra

jag skulle vilja fråga en grej. Om man gör dua till allah om att få längre liv och hälsofyllare , visst får man sin önskan från allah ? speciellt när det gäller längre liv. Eller är döden bestämt redan, eller kan man genom dua ändra på det ? :)

2010-09-05 | 23:56:37
En kommentar från: Dawahsisters

Assalam wa aleiki

”Be till Mig, så skall Jag besvara er [bön]. De som håller sig för goda för att tjäna Mig skall gå med böjt huvud in i helvetet.” [Koranen 40:60]



”En åkallan från någon av er kommer att besvaras så länge denne inte är otålig.” De sade: ” Allāhs sändebud! Hur är den otålige?” Han svarade: ” Denne säger: Jag åkallade, och åkallade, och åkallde och Han svarade inte mig.” [al-Bukhārī 6340 och Muslim 2735]



Allah besvarar alla åkallelser, om inte i detta liv så besvaras dem på Återuppståndelsens dag.. om de uppfyller åkallelsernas villkor naturligtvis.



Här kan du läsa om bönen kan påverka det som redan bestämts: http://darulhadith.com/aqidah/dua_qadr_paverka.html



Wa Allahu a3lem (Allah vet bäst)!

2010-09-06 | 03:28:10
URL: http://dawahsisters.blogg.se/
En kommentar från: nasra

förstår inte kan ni förklara bättre ? :)

"men den påverkar inte det förutbestämda, ty den är nedskriven enligt dess tillvägagångssätt och hjälpmedel. Allt är förutbestämt hos Allâh"

2010-09-06 | 19:37:06
En kommentar från: Dawahsisters

Att allting redan är förutbestämt, även dina böner.

2010-09-08 | 22:13:44
URL: http://dawahsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


RSS 2.0